• Catering Dietetyczny
  • Dostawa na terenie Warszawy i okolic
  • 9 zdrowych diet, 5 posiłków
  • Profesjonalne konsultacje
  • Zamówienia online

Fakty o odchudzaniu

Fakty o odchudzaniu

Temat diet redukcyjnych jest bardzo popularny. Ile osób - tyle ich wersji i modyfikacji. Systematycznie w sieci pojawiają się nowe „odchudzające hity“.  Jaki jest jednak optymalny sposób pozwalający zredukować masę ciała? Co jeść a czego unikać? Jak trwale pozbyć się zbędnych kilogramów?

Poniżej prezentujemy fakty dotyczące odchudzania:




​Warzywa można jeść bez ograniczeń
Dzięki temu, że warzywa zawierają duże ilości błonnika oraz  nie mają dużej wartości energetycznej mogą być spożywane w większych ilościach. Błonnik daje uczucie sytości. Zapewnia regularną przemianę materii i ułatwia trawienie.

Panierki tuczą
Niestety jest to prawda. Panierka głównie składa się z bułki tartej, która bardzo dobrze wchłania tłuszcz. Z tego powodu mięso obtoczone w grubej panierce i usmażone w głębokim tłuszczu ma dużą wartość energetyczną. W przypadku ryb panierka może być bardziej kaloryczna niż sama ryba!

Kapusta poprawia przemianę materii
Kapusta świeża, ale także kiszona zwiększa motorykę przewodu pokarmowego i reguluje pracę jelit.

Sałatki nieodłącznym elementem diet redukcyjnych
Sałatki oparte w głównej mierze na warzywach są sprzymierzeńcem  w utrzymaniu prawidłowej masy ciała. Zawarty w nich błonnik reguluje funkcje przewodu pokarmowego, a witaminy i składniki mineralne odżywiają organizm. Sałatki są niskokaloryczne, tylko wtedy gdy nie są przyrządzane na bazie majonezu lub też śmietany. Dodatki w postaci sosów podwyższają ich wartość kaloryczną.

Sery są bardziej kaloryczne niż mięso
Sery zawierają podobną ilość białka co mięso, ale różnią się znacząco zawartością tłuszczu.  W zależności od rodzaju serów zróżnicowana jest jego zawartość. Do najbardziej kalorycznych typów serów należą: parmezan, podpuszczkowy, topiony.

Suchary dostarczają więcej kalorii niż tradycyjny chleb 
Suchary zawierają więcej tłuszczu i cukru niż  standardowe pieczywo. Ze względu na ich konsystencję a przez to małą wagę, jesteśmy w stanie zjeść ich więcej. Dlatego najlepszym wyborem jest chleb pełnoziarnisty z mąki z pełnego przemiału.

Czy należy pić do posiłku
Wypijanie płynów w ciągu spożywania posiłku może wpłynąć na rozcieńczenie soków trawiennych a w efekcie pogorszyć proces trawienia. Często sięgamy po jedzenie, gdy nie jesteśmy głodni a jedynie chce nam się pić.

Picie wody powoduje spadek łaknienia
Bardzo często mylimy pragnienie z uczuciem głodu. Wypicie szklanki wody przed posiłkiem ogranicza nasze łaknienie i jesteśmy w stanie zjeść mniej potrawy. Należy pić, kiedy jeszcze nie czujemy pragnienia. Pragnienie pojawia się, gdy poziom wody w organizmie spadnie prawie 4–5% poniżej normy. Wodę najlepiej pić przez cały dzień małymi łykami.

Przegryzki powodują tycie
Gdy mamy ochotę coś przegryźć zazwyczaj wybieramy paluszki, orzeszki, ciastka itp. Są to produkty, które mają wysoką wartość energetyczną, a także zawierają duże ilości cukrów. Dlatego spożywane często mogą powodować zwiększanie się masy ciała.

Niektóre z leków sprzyjają nadwadze
Niektóre z powszechnie stosowanych leków np. leków psychotropowych, hormonalnych, sterydy mogą przyczyniać się do zwiększania masy ciała. Niektóre z nich mogą stymulować apetyt, inne nadmiernie zatrzymują wodę w organizmie.

Głodówki sprzyjają nadwadze
Nieumiejętne stosowanie głodówek lub długotrwałe stosowanie diety o niskiej wartości energetycznej może sprzyjać spowolnieniu metabolizmu. Jednak istnieją również tzw. posty lecznicze, które pozwalają oczyścić ciało z zalegających w nim złogów oraz toksyn. Oczyszczenie ciała przyśpiesza metabolizm i pozwala na szybsze spadki masy ciała. Bardzo ważne jest odpowiednie dostosowanie diety niskoenergetycznej.