• Catering Dietetyczny
  • Dostawa na terenie Warszawy i okolic
  • 9 zdrowych diet, 5 posiłków
  • Profesjonalne konsultacje
  • Zamówienia online

Jak żyć po diecie odchudzającej?

Jak żyć po diecie odchudzającej?

Proces odchudzania to długa droga. Zaczynamy od podjęcia decyzji o schudnięciu, następnie wyrzekamy się wielu produktów, uczymy się zdrowych nawyków żywieniowych, jesteśmy aktywni fizycznie. Często towarzyszą nam pot i łzy. Przez określony czas  osiągamy cel. Tak, udało się, schudliśmy! Jednak na tym nie koniec. Równie ważne, jak nie ważniejsze jest utrzymanie nowej masy ciała.

Co zrobić, by nie dopuscić do efektu jo-jo?

Musimy przejść w fazę STABILIZACJI masy ciała. Powinna ona trwać taki sam okres czasu, co samo odchudzanie. Np. jeśli schudłeś 10 kg w ciągu 20 tygodni, to Twój okres stabilizacji również powinien trwać 20 tygodni (nigdy nie mniej). W tym czasie, stopniowo zwiększamy kaloryczność posiłków o ok. 100 kcal na miesiąc. Oczywiście liczba o jaką powinniśmy zwiększać kaloryczność jest zależna od czasu trwania diety odchudzającej oraz od straconych kilogramów. Okres stabilizacji jest ogromnie ważny w uniknięciu efektu jo-jo. 

Szkoda byłoby zaprzepaścić sukces, jakim jest pozbycie się nadwagi. Żeby utrzymać szczupłą sylwetkę przez całe życie należy przestrzegać kilku złotych zasad zdrowego stylu życia:

1. Regularnie spożywaj posiłki – pomoże to przyspieszyć Twój metabolizm. Jeśli robimy długie przerwy między posiłkami to organizm magazynuje tkankę tłuszczową zamiast spalać ją na bierząco. Dlatego spożywaj 5 posiłków dziennie w równych ok. 3 - godzinnych odstępach.

2. Pij wodę – minimum 1,5 – 2 litrów dziennie. Każda komórka w naszym organizmie jest zbudowana z wody, więc picie jej wpłynie pozytywnie na funkjonowanie całego organizmu.

3. Ruszaj się – codzienna aktywność fizyczna wspomaga przemainę materii a także pomaga utrzymać formę. 

4. Nie objadaj się – staraj się odejść od stołu lekko głodny. Po chwili poczujesz się syty. Zapobiegnie to przejadaniu się a także takim objawom ze strony układu pokarmowego jak wzdęcia czy zgaga.

5. Jedz 5 porcji warzyw i owoców dziennie – dzięki temu dostarczysz organizmowi odpowiednią ilośc błonnika pokarmowego, witamin i składników mineralnych.

6. Wybieraj zdrowe produkty – unikaj gotowych i prztworzonych dań, fast foodów, sosów, tłustych przekąsek i tego rodzaju żywności. Swoje menu komponuj ze zdrowych produktów: pełnoziarnistych węglowodanów, chudego nabiału, dobrych tłuszczy oraz warzyw i owoców. 

Pamiętajmy, że nie ma „diety – cud”! Aby osiągnąć sukces w walce ze zbędnymi kilogramami potrzeba czasu i konsekwencji. Masz przed sobą nową zdrową drogę życia☺ 

Z naszego cateringu dietetycznego dla osób, które pragną utrzymać szczupłą sylwetkę proponujemy dietę 1500 kcal i 2000 kcal, która jest bilasowana i zawiera wszsytkie potrzebne nam do zdrowego życia składniki.