• Catering Dietetyczny
  • Dostawa na terenie Warszawy i okolic
  • 9 zdrowych diet, 5 posiłków
  • Profesjonalne konsultacje
  • Zamówienia online

Królowa kasz

Królowa kasz

Każdy z Nas doskonale pamięta smak „papek”, które na bazie różnego rodzaju kasz serwowały Nam nieustannie Mamy i przedszkolanki, co niekoniecznie w tamtych czasach do końca odpowiadało Naszym kubkom smakowym. Jednak Mamy jak zawsze wiedziały co robią. Dzisiaj chętnie sięgamy tworząc nasz catering dietetyczny po królową kasz: KASZĘ JAGLANĄ i całe szczeście, gdyż ma ona dobroczynny wpływ na Państwa zdrowie i powinna na stałe zagościć w menu:) 


 

Co zawiera kasza jaglana i dlaczego powinniśmy ją jeść?

  • Kasza jaglana zawiera w swoim składzie dużą ilość witamin z grupy B, dzięki czemu poprawia pracę jelita grubego
  • Posiada również krzem, który wpływa no kondycje naszej skóry, włosów, paznokci, kości, jak również naczyń krwionośnych
  • Obniża poziom cholesterolu we krwi
  • Zalecana jest w stanach przeziębienia i podczas, gdy męczy nas mokry kaszel, ponieważ to właśnie ona wpływa na usunięcie z naszego organizmu nadmiaru śluzu zgromadzonego w płucach
  • Zawiera lecytynę poprawiającą nasza pamięć 
  • Może być spożywana przez osoby chorujące na nietolerancje glutenu czyli tzw. celiakię
  • Jest łatwo strawna, przez co nie powoduje wzdęć i problemów gastrycznych
  • Przyspiesza proces przemiany materii przez co wpływa usprawnienie procesów odchudzania, jak również oczyszcza cały organizm z toksyn
  • Działa rozgrzewająco i wzmacniająco na nasz organizm, co jest szczególnie ważne w sezonie jesienno - zimowym

 
Teraz już wiemy, ile dobrego niesie wprowadzenie kaszy jaglanej do naszej codziennej diety.
Poniżej szybki i pożywny, a co ważne smaczny przepis na śniadanie, czyli zdrowy początek dnia z kasza jaglaną.
 
,,JAGLANKA’’
 
Składniki:
100ml mleka, 35 g kaszy jaglanej (3 łyżki suchego produktu), 5g otrębów owsianych, 4 suszone śliwki, 1 małe jabłko, 1 łyżeczka miodu, cynamon
 
Kasz oraz otręby zalewamy w garnku gorącym mlekiem i na małym ogniu gotujemy około 5-7 minut, po czym odstawiamy do napęcznienia na około 10 minut. W międzyczasie obrane jabłko ucieramy na dużych oczkach tarki, a śliwki kroimy w kostkę. Gdy kasza całkowicie zgęstnieje i wchłonie cały płyn, przekładamy ją do miseczki, dodajemy jabłko oraz śliwki i dosładzamy do smaku odrobiną miodu i cynamonu. Możemy również do naszego przepisu dodać swoje ulubione orzechy.
 
Smacznego!!!