• Catering Dietetyczny
  • Dostawa na terenie Warszawy i okolic
  • 9 zdrowych diet, 5 posiłków
  • Profesjonalne konsultacje
  • Zamówienia online

Podjadanie, czyli największy wróg diety

Podjadanie, czyli największy wróg diety

Podjadanie między posiłkami jest bardzo powszechnym zjawiskiem. Często obserwujemy potrzebę spożywania żywności pomiędzy głównymi posiłkami. Zazwyczaj jest to przysłowiowa słodka lub słona „przekąska”. Przyczyn można upatrywać się wielu. Najczęściej jest to spowodowane łakomstwem, nierzadko stresem, czy też zwykłym przyzwyczajeniem. Takie niewinne grzeszki mogą mieć poważne konsekwencje, zwłaszcza dla osób, które zmagają się na co dzień z utratą zbędnych kilogramów. Powodują przede wszystkim rozregulowanie codziennego trybu życia, a tym samym zachwianie metabolizmu, przez co wolniej chudniemy lub wracamy do dawnej, niechcianej sylwetki.

 

Jest parę sposobów, aby ustrzec się przed tym problemem i zahamować podjadanie. W dzisiejszym artykule chcemy przedstawić te najskuteczniejsze.

  1. Należy spożywać regularne i sycące posiłki o stałych porach. Najlepiej podzielić sobie dzień na: śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację. Spożywając częstsze a mniejsze objętościowo posiłki unikniemy uczucia głodu, dzięki czemu nie będziemy sięgać po przekąski. Pamiętajmy o tym, że śniadanie, obiad i kolacja to stosunkowo najbardziej sycące posiłki. Nie należy jednak mylić kolacji z obiadem. Ta ostatnia powinna być bogata w pełnowartościowe produkty, ale również niskotłuszczowa i łatwostrawna.

  2. Kolejnym sposobem jest żucie bezcukrowej gumy między posiłkami. Mięta sprawia, że nie chce Ci się jeść. Podobne działanie ma również mycie zębów po każdym posiłku. Fakt, że świeży oddech hamuje chęć podjadania został udowodniony naukowo.

  3. Gdy poczujemy głód warto zaopatrzyć się w butelkę wody, którą będziemy mieć cały czas pod ręką. Woda również sprawia, że apetyt na jedzenie mija. Dobrym sposobem jest również picie herbat, zwłaszcza zielonych, owocowych i ziołowych.

  4. Warto zaopatrzyć się w notatnik oraz sumiennie i szczegółowo zapisywać co jedliśmy danego dnia, uwzględniając także przekąski. Bardzo szybko zauważycie, jakie nieprawidłowości popełniacie i siłą własnego sumienia będziecie starali się je wyeliminować. 

  5. Bardzo dobrym odwróceniem uwagi od wilczego apetytu jest aktywność fizyczna. Możemy wyjść na spacer, pobiegać, pojeździć na rowerze, czy też zająć się np. domowymi obowiązkami. Pamiętajmy o tym, że ruch jest dobry na wszystko  Nie tylko ograniczy chęć podjadania pomiędzy posiłkami, ale przede wszystkim poprawi nasze zdrowie i samopoczucie.

Możemy także oszukać organizm i zafundować mu zdrowe, niskokaloryczne przekąski, które nie będą miały wpływu na naszą wagę. Do tych przekąsek należą: warzywa, niesolone orzechy oraz niektóre owoce. Pamiętajmy jednak, żeby nie spożywać ich więcej niż porcję dziennie. Porcja to tyle, ile mieści się w naszej dłoni.

Podsumowując - jest wiele sposobów na to, aby poradzić sobie z podjadaniem między posiłkami. Najważniejsze to mieć silną wolę i motywację, a także wsparcie wśród rodziny i przyjaciół. Pamiętajmy, że prawidłowa dieta to nie wyrzeczenia i restrykcje, ale przede wszystkim racjonalne, zdrowe żywienie obfitujące w różnorodne produkty spożywcze.