• Catering Dietetyczny
  • Dostawa na terenie Warszawy i okolic
  • 9 zdrowych diet, 5 posiłków
  • Profesjonalne konsultacje
  • Zamówienia online

Woda

Woda

Dlaczego codziennie z naszym cateringiem dietetycznym dostajecie od nas extra butelkę niegazowanej wody? O tym, że PICIE WODY jest niezwykle ważne dla zdrowia słyszał chyba każdy. Dziś wyjaśnimy Wam dlaczego woda ma takie znaczenie dla naszego organizmu. Woda stanowi największy i najistotniejszy składnik pokarmowy, chociaż często się to lekceważy. Organizm dorosłego człowieka jest w około 60% zbudowany z wody. 

Do czego może prowadzić odwodnienie?
 
Jeśli pijemy zbyt mało wody to przede wszystkim dochodzi do spowolnienia przemiany materii, a także do pogorszenia samopoczucia. Odwodnienie może prowadzić do ogólnego osłabienia organizmu, nudności, bólu i zawrotów głowy.
 
Ile pić?
 
Aby nie dopuścić do niedoborów wody w organizmie ogólnie zaleca się picie minimum 1,5 litra dziennie. Najlepiej jednak przeliczyć to na ilość wypijanych szklanek wody: 1 szklanka (250 ml) na każde 10 kg masy ciała. Np. Jeśli ważysz 55 kg to Twoje dzienne zapotrzebowanie wynosi 6 szklanek (zawsze zaokrąglamy do pełnych dziesiątek). Oczywiście w upalne dni czy podczas zwiększonego wysiłku fizycznego zapotrzebowanie na wodę jest znacznie większe. Dodatkowo jeśli pijesz kawę powinieneś pić większą ilość wody.
 
Jakie jest dobroczynne działanie wody?
 
• Szybko gasi pragnienie
• Przyspiesza przemianę materii 
• Pomaga pozbyć się celulitu
• Wspomaga usuwanie toksyn z organizmu
• Zmniejsza apetyt
• Poprawia wygląd skóry
 
Jaką wodę wybierać?
 
Najlepiej pić wodę mineralną. Pochodzi ona z naturalnych źródeł i jest bogata w składniki mineralne takie jak wapń, magnez, potas, czy żelazo. 
Wody mineralne dzielą się pod względem stopnia ich mineralizacji. 
 
Wyróżniamy:
 
• niskozmineralizowaną (zawierają do 500 mg rozpuszczonych składników mineralnych w litrze wody) – może pi
• średniozmineralizowaną (zawierają od 500 do 1500 mg rozpuszczonych składników mineralnych w litrze wody)
• wysokozmineralizowaną (zawierają powyżej 1500 mg rozpuszczonych składników mineralnych w litrze wody)
 
Wodę wysokozmineralizowaną najlepiej pić podczas zwiększonego zapotrzebowania na składniki mineralne tzn. podczas upałów czy intensywnego wysiłku fizycznego.
 
RADA: Jeśli „nie smakuje” Wam czysta woda możecie dodać do niej owoce np. plasterki cytryny czy pomarańczy, listki mięty, stewie.
Miej zawsze przy sobie butelkę z wodą i pij ją równomiernie przez cały dzień. Picie wody wspomoże Twoją walkę ze zbędnymi kilogramami, utrzymaniem szczupłej sylwetki a także doda Ci witalności.