• Catering Dietetyczny
  • Dostawa na terenie Warszawy i okolic
  • 9 zdrowych diet, 5 posiłków
  • Profesjonalne konsultacje
  • Zamówienia online

Co i jak jeść aby pozbyć się cellulitu?

Co i jak jeść aby pozbyć się cellulitu?

Cellulit - przerażająca skórka pomarańczowa, pojawia się u większości kobiet, niezależnie od masy ciała, wieku. Często ma podłoże genetyczne. Kobiety walczą z nią używając odpowiednich kremów, czy wykonując zabiegi. Podstawą jest jednak wprowadzenie kilku zmian w swoim sposobie żywienia, co zmniejsza wystąpienie tego negatywnego defektu.

Co więc można zrobić?

1. Usuń nadmiar wody ze swojego ciała

Często pomarańczowej skórce towarzyszy nadmierne zatrzymanie wody w ciele czyli obrzęki. Aby pozbyć się tego problemu, należy pić wodę w ilości ok. 2-2,5 litra w ciągu dnia. Można do niej dodać cytrusy lub inne aromatyczne owoce, a także plasterki ogórka, aby nadać jej smak. Najlepiej wybierać wodę średniozmineralizowaną o niskiej zawartości sodu.

Aby ułatwić usuwanie wody z ciała, warto ograniczyć spożycie produktów zawierających duże ilości soli np. chipsy, przekąski, przetworzone potrawy. W zamian za nie, warto wprowadzić te produkty, które nie dopuszczą do jej zatrzymania. Są to m.in. herbata z pokrzywy, seler naciowy, koper włoski czy szparagi.

2. Wyeliminuj z diety:

Przede wszystkim potrawy tłuste i smażone, typu fast- food, a także te słodkie. Zawierają mnóstwo szkodliwych substancji, które odkładają się w ciele, zwłaszcza w tkance tłuszczowej i zaburzają jej metabolizm. Potrawy ostro przyprawione również powinny być omijane, ponieważ mogą powodować zatrzymanie wody w ciele. Warto również ograniczyć spożycie kawy i zrezygnować z picia alkoholu i palenia papierosów.

3. Jedz regularnie i urozmaicenie

Regularne spożywanie posiłków, co ok. 3-4 godziny zapewnia sprawne funkcjonowanie ciała. Potrawy powinny być urozmaicone- dzięki temu dostarczamy sobie potrzebne witaminy i składniki mineralne.

4. Dbaj o duże spożycie warzyw i owoców

Warzywa i owoce zawierają cenne składniki mineralne, które regulują metabolizm naszego ciała. Zwłaszcza warto położyć nacisk na produkty będące źródłem potasu. Są to m.in. ziemniaki, pomidory, morele, fasola, orzechy. Potas jest pierwiastkiem ułatwiającym utrzymanie prawidłowego poziomu wody w ciele.

Brokuły są jednym z wartościowszych warzyw dla osób zmagających się z cellulitem. Zawierają kwas alfa liponowy, który zapobiega twardnieniu kolagenu. Porcja brokułów powinna pojawiać się 3-4 razy w tygodniu.

Pomidory, morele oraz inne pomarańczowo- czerwone produkty zawierają likopen- związek, który reguluje przemiany kolagenu, poprawia stan i kondycję skóry.

Z owoców warto wybierać te ciemne, o intensywnej barwie np. borówki, maliny, porzeczki, wiśnie czy czereśnie. Są one źródłem witaminy C, która związana jest z prawidłowym wytwarzaniem kolagenu, co polepsza stan skóry i jest ona mniej podatna na zniekształcenia.

5. Spożywaj ryby

Ryby są bardzo dobrym źródłem kwasów tłuszczowych z grupy omega- 3. Poprawiają one procesy spalania tkanki tłuszczowej oraz jej odkładanie w ciele. Mają działanie przeciwzapalne, dlatego spowalniają procesy niszczenia skóry. Dobrym źródłem tych tłuszczy są m.in. siemię lniane, olej lniany, orzechy, olej rzepakowy.

6. Dodawaj kurkumę do posiłków

Kurkuma jest przyprawą, która jest niezbędna do walki z pomarańczową skórką. Ta żółta przyprawa, która jest często używana w kuchni indyjskiej, pobudza krążenie, zmniejsza obrzęki. Ze względu na wysoką zawartość przeciwutleniaczy, zwalcza toksyny i pomaga w ich usuwaniu z naszego ciała. Warto więc kilka razy w tygodniu zjeść curry warzywne doprawione kurkumą lub dodać ją do sosu. W naszym cateringu dietetycznym serwujemy ją w shocie powitalnym, będącym elementem diety Food Pharmacy.

Walka z cellulitem to długotrwały proces, podczas którego efekty pojawiają się bardzo powoli. Warto jednak uzbroić się w cierpliwość, a w celu przyśpieszania efektów włączyć regularną aktywność fizyczną.