• Catering Dietetyczny
  • Dostawa na terenie Warszawy i okolic
  • 9 zdrowych diet, 5 posiłków
  • Profesjonalne konsultacje
  • Zamówienia online

Dieta przed ślubem - Panna młoda i jej idealna sylwetka

Dieta przed ślubem - Panna młoda i jej idealna sylwetka

Decyzja została podjęta. Wybraliście datę ślubu. Teraz przed Wami miesiące przygotowań, dopracowywanie szczegółów, a także wybór sukni ślubnej… W katalogu wszystkie wyglądają pięknie, ubierasz pierwszą, kolejną i coraz bardziej nabierasz przekonania – muszę schudnąć. Masz wrażenie, że gdybyś miała kilka kilogramów mniej, na pewno była byś piękniejszą Panną młodą...

Wychodzisz więc z salonu, idziesz do najbliższej siłowni i wykupujesz pakiet ćwiczeń. Wracasz do domu, wyrzucasz schowane na czarną godzinę słodycze i obwieszczasz „ Przechodzę na dietę!”. Zaczynasz ograniczać ilość jedzenia- jesz coraz mniejsze porcje, czasami rezygnujesz z posiłku. Przy tym ćwiczysz codziennie, przecież ćwicząc mocniej, więcej się chudnie. Niestety, przy tym Twoja cera nabiera ziemistego koloru, a ty czujesz się zmęczona…

Uważaj! Postępując w taki sposób nabawisz się brideoreksji!

Pojęcie brideoreksja pochodzi z angielskiego sława bride- panna młoda oraz łacińskiego orexis – apetyt. Jest to zaburzenie odżywiania, które dotyczy Panien młodych, które obsesyjnie chcą schudnąć do ślubu. Osiągnięcie wymarzonej sylwetki jest celem nadrzędnym, który przysłania radość z przygotowań. Kobiety zaczynają stosować restrykcyjne, źle zbilansowane diety, które dają efekt szybkiego spadku masy ciała. Efektem ubocznym jest pogorszenie stanu zdrowia – następuje osłabienie, wyniszczenie organizmu, włosy oraz skóra tracą swój blask.

Co więc robić, aby zachować piękny wygląd a przy tym pozbyć się kilku kilogramów?

Zaplanuj dietę odchudzającą

Jeśli czujesz, że powinnaś schudnąć, warto o diecie pomyśleć dużo wcześniej i wpisać to w swój kalendarz ślubny. Fizjologiczne spadki masy ciała to ok. 0,5-1 kg na tydzień. Jeśli potrzebujesz zrzucić ok. 10 kg i więcej kg, o diecie pomyśl ok. 4-5 miesięcy wcześniej. Jeśli potrzebujesz korekty kilku kilogramów, możesz zacząć później. Jest to czas na zmniejszenie tkanki tłuszczowej i stabilizację masy ciała.

Bezpośrednio przed ślubem nie decyduj się na restrykcyjne diety

Z naszego cateringu dietetycznego korzystają różne Panny młode, również te, które potrzebują pozbyć się kilkunastu kilogramów. Bardzo często decydują się na przeprowadzenie postu leczniczego – po to by oczyścić i zregenerować ciało oraz cieszyć się szczuplejszą sylwetką. Nie robią tego jednak bezpośrednio przed ślubem. Decydują się na niego kilka miesięcy przed wydarzeniem, tak by móc prawidłowo ustabilizować masę ciała. Przeprowadzenie bardzo restrykcyjnych diet przed weselem, może odbić się poważnym efektem jojo.

A więc jaką dietę wybrać?

Dieta przed ślubem powinna być dobrze zbilansowana, dobrana indywidualnie. Powinna obfitować w składniki, które odżywiają – dzięki czemu kobieta wygląda na wypoczętą, zrelaksowaną, jej skóra i włosy nabierają blasku.

Produkty, które powinny znaleźć się w diecie to:

  • Warzywa- powinny królować na talerzu. Są one źródłem błonnika pokarmowego, który daje dłuższe uczucie sytości, co zniechęca do podjadania. Błonnik wpływa również na prawidłową perystaltykę jelit, co zapobiega zaparciom i pozwala utrzymać płaski brzuch. Warto zwrócić uwagę na takie warzywa jak np. seler, rzodkiewka czy kalarepa, ponieważ są źródłem krzemu, wpływającego na kondycję paznokci. Na kilka dni przed uroczystością, warto ograniczyć spożywanie warzyw wzdymających tj. kapusty, kalafiora, brokuła, kukurydzy, grzybów, cebuli.
  • Owoce – należy spożywać owoce w różnych kolorach, zwłaszcza te o mocnej, nasyconej barwie np. borówki, maliny, porzeczki. Zwierają one duże ilości witaminy C oraz przeciwutleniaczy, które wpływają na jakość skóry. Aby zawarte w owocach cukry, nie odkładały się w postaci tkanki tłuszczowej, należy spożywać je w godzinach przedpołudniowych.
  • Orzechy, pestki, nasiona- są źródłem miedzy, cynku, krzemu, a także zdrowych tłuszczy z grupy omega-3. Składniki te, pomagają zachować zdrowy wygląd skóry, włosów i paznokci.
  • Białko – zadbaj o to, by źródłem białka dla Twojego ciała, było nie tylko chude mięso i ryby, ale także kasze oraz rośliny strączkowe. Te ostatnie ogranicz bezpośrednio przed uroczystością, ponieważ mogą powodować nieprzyjemne wzdęcia.
  • Pieczywo – zrezygnuj z białego pieczywa, białych makaronów, na rzecz pełnoziarnistych produktów – żytniego chleba, gruboziarnistych makaronów. Na obiad sięgaj po kasze i ciemny ryż. 
  • Płyny- woda jest nieodłącznym elementem diety odchudzającej. Przyszła Panna młoda powinna codziennie wypijać ok. 2-2,5 litra wody, po to by przyśpieszyć proces chudnięcia oraz dobrze nawodnić ciało.
    Pamiętaj również o zielonej herbacie, ponieważ przyśpiesza metabolizm i spalanie tkanki tłuszczowej.

Z czego najlepiej całkowicie zrezygnować?

  • Alkohol – pozbawiony jest substancji odżywczych, dlatego spożywając go dostarczamy sobie puste kalorie, które bardzo szybko odkładają się w postaci tkanki tłuszczowej. Dlatego podczas diety odchudzającej, alkohol nie jest wskazany. Dodatkowo u części kobiet powoduje zatrzymanie wody w ciele, co powoduje powstawanie nieestetycznych obrzęków.
  • Słodycze, przekąski, produkty przetworzone – chcąc prezentować się bardzo dobrze podczas wesela należy ograniczyć lub nawet całkowicie zrezygnować z tego typu produktów. W chwili głodu lepiej sięgnąć po owoce, orzechy, opakowanie jogurtu czy zdrową sałatkę.

Ważne wskazówki:

  • Pamiętaj o regularności – spożywaj 4-5 posiłków w ciągu dnia, w równych odstępach czasu. Pomoże to wyregulować metabolizm i przyśpieszy spadki masy ciała. Omijanie posiłków nie jest dobrym pomysłem, ponieważ w konsekwencji może prowadzić do tycia.
  • Pamiętaj o aktywności fizycznej – regularne ćwiczenia ujędrniają ciało, pomagają spalać tkankę tłuszczową. Najlepiej wybrać aktywność fizyczną, która dla nas jest najprzyjemniejsza. Aby czerpać z niej efekty, wystarczy 30 min codziennie.

Aby osiągnąć wymarzone efekty, najważniejsza jest systematyczność i wytrwałość. Warto więc poświęcić trochę czasu, aby podczas tego ważnego dnia czuć się dobrze i komfortowo.