• Catering Dietetyczny
  • Dostawa na terenie Warszawy i okolic
  • 11 zdrowych diet, 5 posiłków
  • Profesjonalne konsultacje

Dieta KETO
1500, 2000 kcal

keto 1

Dieta ketogeniczna jest dietą wysokotłuszczową, umiarkowanie białkową i niskowęglowodanową (poniżej 50g węglowodanów dziennie).
Po pewnym czasie jej stosowania, nasze ciało przestawi się na korzystanie z energii z tłuszczu. Na tym polega największa różnica między dietą ketogeniczną, a niemal każdą inną – zamiast węglowodanów naszym paliwem stają się tłuszcze.

Jakich efektów możemy oczekiwać:

       Utrata masy ciała.

- zmniejszone uczucie głodu

- zmniejszona lipogeneza (odkładanie tłuszczu)

- zwiększona lipoliza (utlenianie tkanki tłuszczowej)

 

Na diecie ketogenicznej, podstawowym źródłem energii jest tłuszcz, co sprawia, że w odróżnieniu do klasycznej diety, bogatej w węglowodany, łatwiej jest utrzymać deficyt energetyczny, który decyduje o procesie chudnięcia, ze względu na mniejsze uczucie głodu.

 

       Poprawa samopoczucia.

Badania naukowe pokazują, że bycie w stanie ketozy może wpływać korzystnie na nastrój.

 

       Brak skoków glukozy i insuliny.

Niespożywanie węglowodanów powoduje stabilizację gospodarki glukozowej, dzięki czemu utrzymujemy stały poziom energii przez cały dzień.

 

         Brak stanów zapalnych.

Ketony wpływają korzystnie na redukcję stanów zapalnych w organizmie.

   

      Poprawa jakości snu.

Na diecie ketogenicznej śpimy głębiej, często potrzebujemy mniej snu, a rano budzimy się wypoczęci.

 

Dieta ketogeniczna opiera się na nastepujących produktach:

Mięso: czerwone, drób

Ryby: tłuste i chude ryby, krewetki

Jajka: w każdej postaci: gotowane na twardo, miękko, w koszulkach, smażone, sadzone czy pod postacią omletu.

Nabiał: ser żółty i ser biały, parmezan, feta, mozzarella, serek wiejski, śmietana, jogurty naturalne pełnotłuste, śmietanka

Tłuszcze: masło, awokado, oliwa z oliwek, olej kokosowy, lniany, rzepakowy, z pestek dyni, z czarnuszki, majonez

Orzechy i pestki: orzechy włoskie, brazylijskie, nerkowce, migdały, nasiona chia, sezam, siemię lniane, pestki dyni i nasiona słonecznika

Inne: w ograniczonych ilościach masło orzechowe, czekolada gorzka, mleko kokosowe

Warzywa: wszystkie oprócz strączkowych, głównie zielone

Owoce: jagodowe w ilościach dekoracyjnych

 

Produkty zakazane:

Wszystkie produkty zawierające węglowodany, między innymi: kasze, ryże, makarony, chleby, mąki, owoce, płatki, ziemniaki itd.

 

 

 

Dla kogo jest dieta ketogeniczna:

- dla osób, które chcą szybko schudnąć

- dla osób, które mają problemy z kontrolowaniem uczucia głodu

- dla osób, które chcą odzwyczaić się jedzenia słodyczy

- dla osób, które mają insulinooporność, zaburzenia gospodarki glukozowo – insulinowej

- dla osób pracujących umysłowo, które chcą poprawić swoją wydajność i myślenie

- dla osób, które borykają się z przewlekłym zmęczeniem i chcą podnieść poziom energii

- dla osób chcących poprawić swój stan zdrowia, zredukować stany zapalne, obniżyć ciśnienie i cholesterol

 

Przykładowe dania: