• Catering Dietetyczny
  • Dostawa na terenie Warszawy i okolic
  • 11 zdrowych diet, 5 posiłków
  • Profesjonalne konsultacje

VEGAN
800, 1000, 1200, 1500, 1800 i 2000 kcal

Detoks - dieta wegańska

Jeśli pragniesz oczyścić organizm ze złogów, toksyn, odżywić go na poziomie komórkowym, zachęcamy do wypróbowania naszej bogato odżywczej diety VEGAN. Dieta składa się głównie z warzyw, owoców, bezglutenowych kasz ,strączków, nasion, orzechów i dodatków w postaci superfoods. Dieta nie zawiera produktów pochodzenia zwierzęcego (mięsa, jaj, ryb, nabiału), nie zawiera laktozy oraz produktów będących źródłem glutenu. Istotną część menu stanowią posiłki , niepoddawane obróbce termicznej, dzięki czemu zachowane są cenne enzymy. W diecie zastosowano produkty roślinne, zdrowe oleje, źródłem białka są kasze, mleka roślinne, orzechy, dodatki superfoods. 

Obfituje w błonnik, dlatego na początku jej stosowania, mogą pojawić się uczucia wzdęcia i lekke dolegliwości pokarmowe. Wiąże się to z adaptacją organizmu, detoksykacją oraz zmianą flory bakteryjnej. (W celu odpowiedniego działania błonnika należy dbać o odpowiednie nawodnienie w ciągu dnia i wypijać ok. 2l płynów dziennie). Dieta obfituje w chlorofil, fitoskładniki, składniki mineralne, witaminy i substancje bioaktywne, które niwelują szkodliwe skutki stresu, wolnych rodników i procesów zapalanych. Stanowi profilaktykę nowotworową oraz chroni przed dietozależnymi chorobami cywilizacyjnymi. W trakcie diety nie należy sięgać po napoje gazowane, słodycze, produkty przetworzone – mogą nasilać się wzdęcia i problemy żołądkowe. 
 

Korzyści ze stosowania diety VEGAN:

·       niższe ryzyko śmierci wywołanej chorobą niedokrwienną serca

·       niższy poziom cholesterolu LDL, zmniejszone ryzyko miażdżycy

·       niższe ciśnienie krwi

·       mniejsze ryzyko cukrzycy typu B

·       ograniczenie otyłości – niższy wskaźnik BMI

·       niższa zapadalność na choroby nowotworowe

·       zmniejszone ryzyko chorób przewlekłych

·       oczyszczenie cery

·       redukcja cellulitu

·       poprawa stanu włosów

·       poprawa pracy jelit

 

Przeznaczona, dla osób, które:

- eliminują produkty zwierzęce z jadłospisu

- chcą schudnąć, zyskując uczucie sytości, dzięki dużej zawartości błonnika

- chcą wzmocnić odporność 

- chcą obniżyć ciśnienie, poprawić lipidogram

- borykają się z zaparciami

- chcą poprawić stan cery, skóry i włosów

- szukają urozmaicenia i alternatywy dla klasycznego sposobu odżywiania

 

  W przypadku sportowców i kobiet w ciąży w trakcie laktacji może stanowić uzupełnienie diety. W razie wątpliwości możliwości podjęcia diety należy skontaktować się z lekarzem lub z naszym dietetykiem.
 

Tabela kalorymetryczna:

Standard Węglowodany Białko Tłuszcze Śniadanie II śniadanie Obiad Podwieczorek Kolacja
DIETA 800 kcal 90 - 113g 34 - 38g 23 - 26g 225 kcal 100 kcal 225 kcal 100 kcal 150 kcal
DIETA 1000 kcal 126 - 139g 43 - 47g 30 - 33g 250 kcal 150 kcal 300 kcal 150 kcal 150 kcal
DIETA 1200 kcal 152 - 166g 52 - 56g 36 - 39g 300 kcal 150 kcal 400 kcal 150 kcal 200 kcal
DIETA 1500 kcal 192 - 205g 65 - 70g 45 - 48g 350 kcal 225 kcal 450 kcal 225 kcal 250 kcal
DIETA 1800 kcal 232 - 245g 79 - 83g 54 - 58g 425 kcal 250 kcal 550 kcal 250 kcal 325 kcal
DIETA 2000 kcal 258 - 272g 88 - 92g 61 - 64g 450 kcal 250 kcal 650 kcal 250 kcal 400 kcal
* dopuszcza się 5-15% różnice powyższych wartości w zależnosci od dziennego menu, ale wartość sumaryczna zawsze będzie prawidłowa

Przykładowe dania:

1